Odbor finanční

  • příprava rozpočtu města, zpracování závěrečného účtu města, zpracování daňového přiznání k dani z příjmu právnických osob za město, evidence daně z přidané hodnoty včetně zpracování daňového přiznání k dani z pňdané hodnoty za město, zajišťování platebního styku, evidence a vymáhání pohledávek, účetní operace, zpracování účetních výkazů a výkazů o plnění rozpočtu města, zajištění finančního vypořádání s veřejnými rozpočty, se svými zřízenými organizacemi i s hospodářskou činností města, účtování příjmů a výdajů města, účtování peněžních fondů zřízených městem, účtování pokladny, sledování a spolupráce se správním odborem při vymáhání pohledávek města, cestovní pojištění, fakturace a styk s peněžními ústavy, evidence nemovitého a movitého majetku města, evidence pohledávek z FRB a veškerých dalších půjček, metodika ekonomiky a provozu škol a školských zařízení zřizovaných městem, ztráty a nálezy, zpracování obecně závazných vyhlášek a nařízení na svém úseku působnosti, kontrolní činnost dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, mzdová agenda, personalistika.
  • evidence žádostí občanských sdružení aj. neziskových organizací o příspěvky z rozpočtu města, kontrola formálních náležitostí vyúčtování přidělených příspěvků těmto organizacím, zpracování došlých faktur a jejich úhrada,
  • správce místních poplatků (ze psů, za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů, rekreační pobyt, užívání veřejného prostranství atd.), zajišťování agendy výherních hracích přístrojů, poplatek za vypouštění odpadních vod, rozhodovací pravomoc na úseku zákonů o veřejných sbírkách atd.
  • agenda smluvních vztahů města v oblasti bytů a nebytových prostor, smlouvy o
    dodávkách energií a vody, veškerých dalších půjček a pohledávek, komplexní
    agenda správy bytů v majetku města, podklady pro soudní řízení s nájemci bytů a
    nebytových prostor v majetku města
  • poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb. na svém úseku